Läsutmaningar

En kort liten uppdatering om hur det går med mina läsutmaningar

Goodreads 2014 Reading Challenge

Jag satte ett ganska snällt mål på 75 böcker under 2014 vilket troligtvis inte kommer bli några problem eftersom jag ligger nio böcker före🙂

Boktolvan

En utmaning som går sämre. Har bara lyckats läsa 3/12 författare under 4,5 månad, så det kanske är dags att börja intressera sig lite mer för den här utmaningen. Jag ska dock se till att läsa The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald i juni, och hade tänkt påbörja en Donna Tartt snart också.

Kaosutmaningen 2.0

Jag har kryssat för 15/40 punkter på den här listan, dock har jag många av de klurigare punkterna kvar, exempelvis läsa en svensk bok med titel på ett annat språk. Någon som har något bra tips?

Boktyckes Läsutmaning

Den här utmaningen går rätt bra och jag har klarat av 27/65 punkter, men också här så har jag många svåra punkter kvar, och en del kommer jag inte ens försöka mig på. Jag har inget intresse av att läsa om sjöjungfrur och dödsänglar, så de punkterna kommer jag inte pricka av.

Läslöften 2014

Lästa: Anna Karenina, We need to talk about Kevin, The Lovely Bones, 

Olästa: Jonathan Strange & Mr Norrell, Middlesex, My Cousin Rachel och Tell the Wolves I’m Home, The Secret History, The Great Gatsby, Lord of the Rings och Cloud Atlas.

Leave a Reply

