Hej då Amazon

Jag har köpt engelska böcker från Amazon UK i ungefär ett år nu, men idag när jag kollade min mejl hade jag fått ett tråkigt meddelande. Från och mer igår är Free Super Saver Delivery inte längre tillgängligt i Sverige, vilket innebär att man måste använda sig av den dyra och krångliga Standard Delivery om man ska handla därifrån. Därför blir Amazons priser inte längre billigast.

Det är himla synd, inte bara för att priserna oftast är lägre hos Amazon, men också för att utbudet är bra, leveransen snabb och böckerna väl paketerade. Nu lär det bli fler beställningar från The Book Depository, men också Adlibris och Bokus eftersom The Book Depository inte alltid är billigare. En bra sida för att jämföra priser mellan olika ställen är Bokfynd.

Det är också lite tråkigt att de inte kunde skickat ett meddelande och sagt att om en vecka ändrar vi rutinerna så man hade fått chansen att göra en sista beställning. Jag hade garanterat passat på att köpa några böcker som jag vet är mycket dyrare på andra ställen.

Tack ändå Amazon, det var kul så länge det varade, och kanske är det egentligen bra med tanke på hur många olästa böcker jag har i min bokhylla…

Leave a Reply

