Enkät

Denna enkät kommer ursprungligen från Bokhora

Senaste bokköp: Köpte en hel hög med böcker i måndags som kom i torsdags och gjorde ett inlägg om dem.
Senaste bibblolånen: Fangirl av Rainbow Rowell
Senaste utlästa boken: Fangirl av Rainbow Rowell (recension är på g)
Favorittidning: Läser inte särskilt mycket tidningar, förutom kultursidorna i SvD om jag hinner när jag äter frukost, och Metro på bussen ibland.
Plats där jag helst läser: Lite varstans. Sängen är ju bekvämast, men bryter trenden ibland och slår mig ner i soffan. Läser mycket på tåget också, men det är ju inte någon ideal plats precis.
Så sorterar jag min bokhylla: Jag har en bokhylla med engelska böcker och en med svenska böcker. I min svenska bokhylla har jag en hylla med fullständiga serier, en med inbundna böcker och två fullproppade med pocketböcker. I min engelska bokhylla har jag en hylla med YA paperbacks, en med “vanliga” paperbacks, en hylla med klassiker, en hylla med inbundna böcker och en hylla med mass market paperbacks (pocketstorlek). Bland mina svenska pockets står de böcker ytterst som jag tycker bäst om 😛
En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Harry Potter är väl rätt självklart? Annars minns jag att jag älskade Pia Hagmars Klara-serie när jag gick på mellanstadiet.
Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Jag har väldigt få böcker kvar från när jag var riktigt liten, men mina Kulla Gulla har ju hängt med ett tag.
Vad ser jag mest fram emot att läsa i vinter: Nyckeln ligger och väntar på att bli läst nu när min syster är klar med den, och det ska absolut bli roligt att se hur trilogin slutar.

Leave a comment